Upolert, rått og ekte fra Carnival Kids

Upolert, rått og ekte fra Carnival Kids

Gutta i Carnival Kids er ikke et band som gjør ting halvveis, og har bemerket seg som et ekstremt ambisiøst og tight liveband. To år etter debutalbumet While The World Keeps Ending, er bandet endelig klare med ny musikk. I dag slipper de singelen «A Happier Lie».

Synonymt med norsk-engelske Carnival Kids, er energi, ektefølt engasjement, og gode, hardtslående låter. Med medlemmer fra både Norge og England har bandet et unikt perspektiv, og oppnådd stor interesse i begge land. Låtene «Fear Of Nothing» og «What To Do When Awake Within A Dream» fra 2013, surret flittig både på NRK P3 her til lands, og på blant annet Radio 1 i UK. Begge førte til mye omtale og oppmerksomhet, og en velfortjent plass i Urørt-finalen i 2014. Siden har de rukket å markere seg på flere scener, som Slottsfjell, Hove og Øya-festivalen, i tillegg til Vans Warped Tour UK, der de blant annet turnerte med britiske Gallows

To år har gått siden debutalbumet, og i dag er Eric Molumby (vokal), Jethro Fox (gitar og vokal), John Stark (bass og vokal) og Andreas Westhagen (trommer og vokal) endelig ute med den perfekte uperfekte låta «A Happier Lie», som hadde urpremiere på NRK P3 i går.

- «A Happier Lie» handler om ideen om at «ignorance is bliss»; om at uvitenhet fører til lykke. Det er nok en av de mest heavy sangene vi har laget, og vi ville se hvor langt vi kunne ta det med Eric sin måte å synge på, uttaler bandet. – Det er en av de nyeste demoene vi har jobbet med, og vi er veldig spente på å få den ut – det har vært alt for lenge siden vi har sluppet ny musikk nå!

Vi er enige. Carnival Kids er et moderne rockeband, med ekstreme spilleferdigheter, et spennende tekstunivers, og en sjelden god liveenergi, noe vi heldigvis får oppleve igjen når bandet inntar by:Larm-scenen for tredje gang på fire år, under by:Larm BLACK 3.mars. 3.mars blir også en annen merkedag i Carnival Kids´ start på 2017 – dette blir nemlig også dagen de slipper sin selvtitulerte EPCarnival Kids. Låta som er ute i dag er derfor første del av, og introduksjonen til EPen der Carnival Kids tar oss med tilbake til kjernen av sin musikk, med et genuint, upolert, ektefølt og rått sound.

HØR "A HAPPIER LIE" HER

Carnival Kids - A Happier Lie

Følg Carnival Kids på Facebook, Instagram, YouTube og Spotify for nyheter og oppdateringer!

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.