​Warner Music Norway først ut i Norge med spennende markedsføringsstunt

​Warner Music Norway først ut i Norge med spennende markedsføringsstunt

Warner Music Norway fikk mye positiv oppmerksomhet under årets by:Larm-festival med sitt originale sykkelstunt.

Det har vært mye prat om den blå sykkelen som kjørte rundt om i Oslo sentrum under årets by:Larm-festival. Sykkelen tilfredsstilte både ører og øyne, der den spilte av musikk, i tillegg til å utsmykke flere av byens flater med grafisk kunst. Med #warnerlarm godt plassert på sykkelen, og navn som Julie BerganMugishoCarnival Kids og ALMA lysende og dansende på Oslos vegger, presenterte Warner Music Norway (WMN), JCP Event og Studio Industries Norges første VJ-sykkel.

- Under årets by:Larm bestod det musikalske programmet av hele 11 Warner-artister. Vi har aldri hatt større andel av våre artister presentert på festivalen, og det var vi veldig stolte over, sier prosjektleder i WMN, Mona Olsen.

Dette ønsket WMN å markere litt ekstra, utover allerede bestemte tradisjonelle og digitale kampanjer, og en intern brainstorming ble satt i gang for å komme frem til hvilke stunts man kunne kjøre i bybildet for å skape oppmerksomhet. Ut i fra dette tok WMN kontakt med JCP Event, som er ledende innen opplevelsesbasert markedsføring, for å sparre med de rundt deres egne idéer, samt for å se hvilke andre idéer de kunne komme frem til sammen.

- Vi gikk for en av JCP Events idéer, og resultatet ble Norges (og til og med kanskje verdens?) første VJ-sykkel. Vi fallt umiddelbart for idéen, uttaler Olsen, og fortsetter: - Vi følte sykkelen dekket akkurat det vi ønsket at den skulle: Skape oppmerksomhet, at den var fleksibel og hadde mulighet til å flytte rundt i byen og møte folk der de var, at den fikk frem budskapet på en ekstremt fin og kunstnerisk måte, og ikke minst det at Warner Music Norway var veldig tilstede på by:Larm.

Den blå #warnerlarm-sykkelen er spesialdesignet og konstruert av Studio Industries, som anses som eksperter innen visuell mapping, 3D-innhold og lyddesign. Med tilpasset teknisk utstyr, høyttalere og projektor, var målet å vise Warners sterke tilstedeværelse på by:Larm på en underholdene og annerledes måte.

- Alle Warners artister fikk sitt eget skreddersydde og tilpassede innhold, og videoene ble mikset på stedet, noe som skapte et unikt uttrykk hver gang, sier teamleder i JCP Event, Knut Erik Dahle om det spennende samarbeidet.

Sykkelen var i tillegg bygget for å tåle det tøffe norske vinterværet, og tilpasset fil å kunne benyttes til VJ og live video-mapping uansett hvor i bybildet den befant seg under festivalen.

- Guerilla-mappingen var en utendørskampanje som tok DIY og mentaliteten ved grafitti-bombing, og kombinerte dette med liveelementet til by:Larm. Det var første gang en slik unik mobil mappingsykkel ble benyttet i Norge. Med det spesialtilpassede innholdet, det unike uttrykket, og den direkte koblingen mellom Warner sitt produkt og by:Larm-festivalen, ville stuntet garantert skape oppmerksomhet, fortsetter Dahle, og avslutter: - Sykkelen er selvfølgelig elektrisk, og etterlater ingen miljømessige fotavtrykk.

Med suksessen Warner Music Norway, JCP Event og Studio Industries har hatt under årets store musikk- og branjsebegivenhet i hovedstaden, kan mye tyde på at det nok også vil rulle en blå sykkel i gatene under neste års festival.

Se video fra guerilla-stuntet under!
Musikk:
TRXD - Our City feat. Emilie Adams

Mer info om JCP Event HER.
Mer info om Studio Industries
HER.
Mer info om Warner Music Norway
HER.

Kontakt Warner Music Norway v/ Mona Olsen, mona.olsen@warnermusic.com

#warnerlarm

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.

Følg Warner Music Norway på FacebookInstagram og Twitter, eller besøk vår hjemmeside her, for nyheter og oppdateringer.