Weezer ute med sitt tiende album

Weezer ute med sitt tiende album

Weezer's selvtitulerte og tiende(!) studio-album slippes i dag. Albumet blir omtalt som The White Album blant fansen og inneholder singlene «Thank God For Girls», «Do You Wanna Get High?» og deres ferskeste «King Of The World».

Frontmann Cuomo har beskrevet albumet som et "beach-album", inspirert av Los Angeles, noe som er tydelig i både album-coveret og i mange av låtene.

«Det er så mange sprø mennesker i Santa Monica og Venice, og jeg ønsket å fange opp så mye av det som jeg kunne» sier Cuomo om albumet.

Han tok også i bruk Tinder for å få inspirasjon til nye låter til albumet, og laget seg en bruker med teksten: "Jeg er ikke her for å hooke, men for å oppleve nye ting og få inspirasjon til å skrive nye låter". Det resulterte i at Cuomo kom seg mye ut av huset, og startet å skrive ned alt han opplevde - og til slutt ble det tiende albumet født!

Weezer består av Rivers Cuomo (vokal/gitar), Brian Bell (gitar), Scott Shriner (bass) og Patrick Wilson (trommer) og har solgt over 9 millioner album i USA og hele 17 millioner 'worldwide'. Det alternative rockebandet har gjort seg godt bemerket i musikkverdenen de siste 20-årene med låter som «Buddy Holly», «Say It Ain't So«, «Island In The Sun» og mange flere.

Sjekk ut det nye albumet i Spotify her!

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.