Yes aktuelle med live-album

Yes aktuelle med live-album

Yes aktuelle med live-albumet Topographic Drama – Live Across America.

Yes ble etablert i 1968 og har siden posisjonert seg blant verdens mest innflytelsesrike, banebrytende og respekterte rockeband. Det Grammy Award-vinnende bandet har solgt mer en 50 millioner album i løpet av sin 6 tiår lange karriere, og fikk tidligere i år sin fortjente plass i Rock and Roll Hall of Fame. Nå er de albumaktuelle med Topographic Drama – Live Across America, som slippes 24. november. Albumet vil utgis som dobbel CD og trippel LP, og begge versjonene inneholder et unikt cover som er designet av bandets samarbeidspartner gjennom mange år, Roger Dean.

Topographic Drama – Live Across America inneholder musikk fra 12 live-konserter fra deres turné i februar 2017 med den daværende Yes-oppstillingen: Steve Howe (gitar), Alan White (trommer), Geoff Downes (keyboard), Billy Sherwood (bass), Jon Davison (vokal), samt trommis Jay Schellen, og markerer høydepunktene fra de beste opptredenene fra turneen.

Yes åpnet hver konsert med alle seks sangene fra Drama, bandets tiende studioalbum, som nådde 2. plass på albumlisten i UK. Videre leverte de hit etter hit, og Howes eksepsjonelle gitarspill på “The Revealing Science Of God” og Whites dynamiske trommespill på ”Ritual” har blitt ansett som banebrytende. Alt dette kan du høre på det kommende albumet, som avlsutter med to live-klassikere: “Roundabout” fra Fragile (1971) og “Starship Trooper” fra The Yes Album (1971).

Topographic Drama – Live Across America er tilgjengelig 24. november.

(For mer info og tracklist se vedlagt engelsk pressemelding.)

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.