Lær å få frem unges historier med digital historiefortelling

Lærer bort metoden

I snart seks år har World Wide Narrative veiledet barn, ungdommer, unge voksne og voksne i å fortelle historiene sine ved bruk av nettbrett, pc og smartphone. Nå åpner vi opp dørene våre på Tøyen for å lære bort metoden til deg som jobber med ungdommer og unge voksne, og har lyst til å få frem historiene deres.

Personlige videoer

Digital historiefortelling er en forenklet metode for å lage personlige videoer, og man bruker eget utstyr som nettbrett og smarttelefon. Metoden som brukes globalt for å få frem historier fra borgere. Metoden blir derfor også kalt borgerjournalistikk. Flere digitale historieforteller bruker det også som brukermedvirkning og til formidling av erfaringskompetanse.

- Jeg var med på å holde flere verksted i digital historiefortelling da jeg jobbet hos World Wide Narrative og har i tillegg selv vært med som deltaker og fortalt min historie. Virkelig et verktøy jeg anbefaler til oss som jobber med mennesker og ønsker å tilby trygge rom for å bli sett og hørt, sier Camilla Tryti, barnevernspedagog og tidligere erfaringskonsulent i Landsforeningen for barnevernsbarn.

For deg som jobber med unge

Verkstedet er spesielt utviklet for deg som jobber med ungdommer og unge voksne. På verkstedet lærer du hvordan du kan veilede andre i å lage video med nettbrett og smartphone ved å bruke metoden selv. Du lærer alt du trenger for å følge metoden på verkstedet.

Verkstedet varer i to dager og gjennomføres på Aktivitetshuset K1 på Tøyen i Oslo. Det er satt opp to verksteder i måneden ut året, og du finner kalenderen her.

World Wide Narrative (WWN) er arrangør av kurset. Selskapet er en liten sosialentreprenør som har kontor hos Tøyen Unlimited. WWN jobber med å få frem historier som kan endre liv, tjenester, systemer og samfunnet.

Meld deg på her.

For spørsmål kontakt Merete Grimeland: merete@worldwidenarrative.no / 95 86 00 26

• Entreprenørskap

• tøyen