Gleden ved å gi

Er det å få gaver det beste du vet? Ja, da tilhører du faktisk et mindretall. En ny YouGov undersøkelse viser at 2 av 3 foretrekker å gi gaver.

De fleste husker nok barndommens store glede ved å rive papiret og båndene av pakkene. Men hva er det de voksne liker best? Å gi eller å få gaver? YouGov har spurt nordmenn om hva de foretrekker.

Gleden ved å gi

2 av 3 foretrekker å gi gaver, mens bare 1 av 5 foretrekker å få. Du kan altså rive papiret av gavene dine med ekstra god samvittighet i fremtiden, vel vitende om at du høyst sannsynlig også gleder giveren av gaven.

Om undersøkelsen

Undersøkelsen er basert på intervju med 1 010 nordmenn, som utgjør et representativt utvalg av personer i alderen 18+ år fra YouGov-panelet i perioden 7. – 12. desember 2016. Kilde: YouGov.

• Livsstil, mote, fritid

• vekt
  • yougov
  • jul
  • gaver

YouGov er et av Nordens mest siterte analyseinstitutter og har vært en forløper innen bruken av Internett og informasjonsteknologi til gjennomføring av markedsundersøkelser. Vi har 90 høyt kvalifiserte analysefagfolk fordelt på våre seks nordiske kontorer i Stockholm, Malmö, København, Oslo, Helsinki og Kolding.

Vår misjon er å levere en uavbrutt strøm av nøyaktige data og innsikt i hva folk tenker og gjør over hele verden, hele tiden, slik at virksomheter og organisasjoner kan betjene kunder og brukere bedre.

Tove Keldsen

Nordic Marketing Manager Marketing +45 3142 6154