Slik kan du vinne en KeyShot lisens!

Å differensiere seg i et stadig tøffere marked krever nytenkning og evnen til å se nye løsninger. En trend vi ser i dag er ingeniører som i økende grad benytter seg av renderingverktøy. Ved hjelp av disse verktøyene kan man lage fotorealistiske visualiseringer av produkter underveis i utviklingen, allerede ved tidlig fase. Dette for lettere å få aksept for konsepter, identifisere problemer, understøtte designbeslutninger, samt for å selge produktet.

De skinnende perfekte produktfremstillingene som ser ut til å ha vært tatt av profesjonelle fotografer i et studio er også noe vi alle har sett. Sannheten er at majoriteten av disse bildene er 3D fremstillinger. Visste du f.eks. at 75% av alle produkter i IKEA-katalogen er 3D-rendrede bilder? Og hvorfor er det sånn? Jo, fordi 3D data gir en enorm fleksibilitet omkring eksperimentering av materialer, lyssetting, og aller viktigst: Det slår det å skulle produsere og frakte uendelige mengder med produktprototyper verden over ned i støvlene.

"75% av IKEA-katalogen er 3D rendrede bilder"

-CGSociety - www.cgsociety.com

Produktvisualisering laget ved hjelp av renderingsoftware hjelper produktutviklingsprosessen på mangfoldige måter. De kan hjelpe betraktelig med å «selge» idéer eller konsepter lenge før de i det hele tatt eksisterer i fysisk form. I tillegg kan de kommunisere viktig produktinformasjon til kunder, som f.eks. hvordan man sammenstiller et produkt, hvordan man bruker produktet, understøtter ingeniører i utviklingsprosessen og kan kutte tiden til produktet er klar for markedet. Utover dette er det ikke til å legge skjul på at det er utrolig gøy.

Gjør jobben internt

3D visualisering og rendering har gjerne vært noe som har vært satt ut til uavhengige tredjeparts studioer og spesialister og har samtidig vært noe som har vært forbeholdt større firmaer med større budsjett. Med KeyShot mener vi at du nå kan ta dette internt i bedriften, og kutte store utgifter. Med et intuitivt brukergrensesnitt er du bare minutter unna å kunne fremstille dine CAD-data på visuelt utrolig og tiltalende måter og således være i stand til å differensiere ditt produkt på markedet.

KeyShot er også fullstendig CAD-nøytralt, så uansett hva slags CAD-data du sitter på, så kan du være trygg på at KeyShot kan håndtere dette.

• Data, datateknikk, programvare

Zenith Systems er et av to selskaper etablert sommeren 2015 etter en fisjonering fra Summit Systems. Vårt partnerskap med Siemens PLM Software, sammen med vår kompetanse og produktportefølje gjør oss i stand til å implementere og supportere sømløse og tidsbesparende softwareløsninger.

Magnus Skogsfjord

Pressekontakt Product Manager NX