Plantagon International har gått vidare i European Business Awards

Plantagon International AB har gått vidare i European Business Awards, som ett av 15 utvalda företag som representant Sverige. European Business Awards sponsras av HSBC.

- Vi är stolta över att återigen bli uppmärksammade för vårt helt nya sätt att driva företag på. En bedrift i konkurrens med Europas bästa företag, säger Plantagons vd Hans Hassle.

Plantagon går nu vidare för att tävla om en prestigefylld Ruban d'honneur och vinna ett eftertraktat European Business Award på prisutdelningen i Barcelona. Namnen på alla företag som gått vidare finns nu på European Business Awards webbsida: www.businessawardseurope.com.

Om European Business Awards

Sedan 2007 har European Business Awards uppmärksammat de mest innovativa företagen på kontinenten genom att främja hög kvalitet, bästa praxis och innovation i det europeiska näringslivet.Förra året nominerades olika företag från många olika branscher, allt från fiskodling till förnybar energi. Företag som hade klarat den senaste tidens ekonomiska turbulens, och tillsammans har en sammanlagd omsättning på mer än € 766.000.000.000 euro (6% av EU: s BNP). Företag som sysselsätter över tre och en halv miljon människor..