Årets hälsodag - rörelseglädje för hela familjen

Den 23 september är det full fart på Gärdet när 1,6 & 2,6 miljonerklubben arrangerar en Hälsodag. Vi slår rekord i familjeyoga tillsammans med hälsoprofilen Annette LefterowDet blir Bamselopp och Bamsegympa för de minsta. Cirkus Cirkör lär oss akrobatik. Skansen visar upp spindlar och ormar. Det blir rörelseglädje med Friskis & Svettis, Gymnastikförbundet, Bamse och Susanne Lanefelt. Våra medicinska experter ger hälsoråd. Det blir musikunderhållnng av bl a operasångerskan Charlotta Huldt som håller i allsång och Yvonne af Ugglas som håller i kör för alla. Hälsodagen inspirerar till bättre hälsa genom motion, kunskap och underhållning. Det är fri entré.

Nordiska Ministerrådets rapport visar att svenska skolbarn rör sig minst i Norden. På Hälsodagen får alla möjlighet att röra på sig utomhus under roliga former. Cirkus Cirkör lär ut akrobatik. Friskis & Svettis gympar med oss efter musik. Det blir Bamselopp och Bamsegympa för de yngsta med Gymnastikförbundet.

Yvonne af Ugglas håller i kör för alla med välkända visor och alla kan sjunga med. Tillsammans med Annette Lefterow ska vi slå rekord i familjeyoga. Det är nybörjaryoga för alla åldrar. Vi räknar antal personer för att slå rekord. Gympalegenden Susanne Lanefelt får våra kroppar i trim. Operasångerskan Charlotta Huldt håller i allsång.

Medicinska experter inom bland annat hjärta och livsstil ger personlig rådgivning. Det blir en härlig musikunderhållning från scen. Konferenciers under dagen är Annika Jankell och Alexandra Charles. Hälsodagen avslutas med en tipspromenad på Hälsans stig.

Dag: Söndag 23 september

Tid: kl 11-16

Plats: Gärdet – mellan Sjöhistoriska museet och Villa Källhagen

Konferencier: Annika Jankell och Alexandra Charles

1,6 & 2,6 miljonerklubben arbetar för kvinnors hälsa och livskvalitet.