Bättre hälsa till folket!

Alla kvinnor ska ha bästa tänkbara livskvalitet och hälsa! Därför drar 1,6 & 2,6 miljonerklubben igång en årlig hälsodag runt om i landet med det senaste inom hälsa och träning. Evenemanget Den Stora Hälsodagen pågår mellan den 9 och 23 september.

Träning är den bästa medicinen, enligt Statens folkhälsoinstitut är fysisk aktivitet en av de viktigaste faktorerna för god hälsa och välbefinnande. Trots detta visar undersökningar att vi rör oss för lite. För att inspirera och engagera till en bättre folkhälsa anordnar därför 1,6 & 2,6 miljonerklubben Den Stora Hälsodagen.

- Vår förhoppning med Den Stora Hälsodagen är att inspirera fler till en hälsosammare livsstil, säger Alexandra Charles, ordförande 1,6 & 2,6 miljonerklubben.

Den Stora Hälsodagen bjuder på de hetaste trenderna inom hälsa och wellness. På vår aktivitetsscen blir det prova-på pass i allt från yogalates, zumba, bollywood, sång, barnaktiviteter och mycket mer. Vi bjuder på underhållning och intressanta miniföreläsningar. Var med i vår Må-bra-orientering, mingla bland utställarna, och ställ frågor om din hälsa till sakkunniga. Med hjälp av vår app ”gå för hjärtat” samlar vi tillsammans in pengar till forskning genom att du deltar i gångtävlingen ”Stegkampen” – en tävling för dig och din stad där du kan vinna fina priser!

- Att gå är den enklaste och bästa motionsformen och med kreativa varianter som inslag av yoga, dans och sång hoppas och tror jag att fler inspireras till att röra på sig mer, säger Annette Lefterow, initiativtagare och konceptutvecklare.

Uppstart är i Malmö den 9 september, sen följer Stockholm den 16 september och sist Göteborg den 23 september. Dessutom firar ca 15 andra städer Den Stora Hälsodagen under samma period; bland annat Lidköping, Linköping, Karlskona, Ljusdal, Sundsvall, Västerås, Örebro och Östersund. Läs mer på  www.1.6miljonerklubben.com

För mer information och intervjutillfällen vänligen kontakta
Pia Gefvert, kommunikationsansvarig 1,6 & 2,6 miljonerklubben
Tel: 0766- 36 89 40