DALARNA SLÅR ETT SLAG FÖR KVINNOHJÄRTAT

Den 16 april kommer Woman in Red att slå ett slag för kvinnohjärtat i Falun. Överläkare KRISTINA HAMBRAEUS, verksamhetschef kardiologen vid Falu lasarett, kommer att informera om kvinnors hjärt- och kärlsjukdomar. Kristina Hambraeus klinik har fått pris för bästa hjärinfarktsvården i Sverige. Hon informerar om hur man arbetar med en sjuksköterskebaserad uppföljning för patienter som fått hjärtinfarkt. Dessutom kommer Kicki Engvall, Swedbank Robur, att berätta om börsens miljöpåverkan.

Idag drabbas både äldre och yngre kvinnor av hjärt- och kärlsjukdomar, som är en av de vanligaste dödsorsakerna för kvinnor över 55 år. Ändå är kunskapen om kvinnohjärtat både inom forskning och bland allmänhet inte tillräcklig. Kampanjen Woman in Red sprider kunskap om kvinnors hjärt- och kärlsjukdomar samt samlar in pengar till klinisk forskning på kvinnohjärtat. Bakom kampanjen står 1,6 & 2,6 miljonerklubben tillsammans med insamlingsstiftelsen Kvinnor & Hälsa.

Dag: 16 april kl 17-19
Plats: Swedbank, Åsgatan 17, Falun

För mer information kontakta: Inger Söderholm, inger@1.6miljonerklubben.com, tel 0709-969599.

Se hela programmet på http://www.1.6miljonerklubben.com/aktiviteter/visa/?id=2537

• Marknad, börs

• kicki engvall