Hälsodagen

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2015 09:36 CEST

Hälsodagen

Kom i igång efter sommaren!

Runt om i landet ordnar vi hälsodagar för att inspirera alla till en god hälsa.

Från slutet av augusti t.o.m. oktober ordnar vi på ett tiotal orter olika evenemang med ”prova-på” aktiviteter, underhållning och med utställare inom hälsa och föreläsningar.

Bland städerna som deltar är:

Linköping 30 aug

Visby 6 sep

Uppsala 10 sep

Stockholm 13 sep

Helsingborg 13 sep

Göteborg 19 sep

Malmö 20 sep

Umeå 28 sep

Örebro 13 okt

Besökarna kan prova på t.ex. yoga och dans, prata med olika företag och få veta mer om både hälsosam mat, motion och produkter för kropp och hälsa. I Stockholm t.ex. får alla dansa med Tobias Karlsson (från Let´s Dance), prova på familjeyoga med hälsoprofilen Annette Lefterow, eller träna med ”gympadrottningen” Susanne Lanefelt.

Gemensamt för de olika arrangemangen är att det finns möjlighet att promenera tillsammans och att deltagarna kan betala en anmälningsavgift där överskottet går till stiftelsen Kvinnor&Hälsa.

Läs mer om programmen för respektive ort: http://www.1.6miljonerklubben.com/aktiviteter/halsodagen/

Kontakt:

Linda Lindberg kommunikatör, linda@1.6miljonerklubben.com 08-122 112 25