Hälsodagen i Borås

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2015 15:04 CEST

Hälsodagen

Den 13 sep promenerar vi för hälsan.

Att promenera ger många hälsovinster- det ger bl.a. ett starkt hjärta, håller igång magen och du får en god grundkondition och mycket mer.

Därför tycker vi att alla ska med och promenera den fina promenaden på 4km med start från Stadsparken och tillbaka till Orangeriet. Efteråt samlas alla för att umgås över en kopp kaffe och smörgås.

Hälsodagen är en rikstäckande kampanj som 1,6&2,6miljonerklubben anordnar för att inspirera fler en god hälsa. Den pågår mellan augusti till oktober i 10 orter runt om i landet. Läs mer här: http://www.1.6miljonerklubben.com/aktiviteter/halsodagen/

Datum: söndagen den 13 sep

Tid: 11.00