Inspiration, motion och hälsa - Hälsodagen 15 september!

Den 15 september är det dags för 1,6 & 2,6 miljonerklubbens inspirations- och motionsdag ute på Djurgården med Susanne Lanefelt, Annika Jankell, Maria Wells och Alexandra Charles. Det blir en fartfylld dag då allmänheten får chans att prova på olika typer av träning, ställa frågor till experter på hälsa och kost, och få individuell rådgivning av våra träningsexperter. Vi avslutar med den gemensamma promenaden Gå För Hjärtat/Hjärtgåing 5 km.

–  Vi vill inspirera till en hälsosammare livsstil och god hälsa - att må så bra som möjligt i både kropp och själ är det viktigaste i livet! Kom i form samtidigt som du gör något roligt, det är målet med Hälsodagen! Säger Alexandra Charles, ordföranden in 1,6&2,6 miljonerklubben.

Annika Jankell och Alexandra Charles lotsar oss igenom dagen. På scen finns Lena Adelsohn Liljeroth, Anna Maria Corrazza Bildt, Susanne Lanefelt, Vocalettes, Lili Öst, med fler.  I hälsotältet kan man ställa frågor om hälsa och kost till representanter från Centrum för Genusmedicin vid Karolinska Institutet, Professor Karin Schenck Gustafson, professon Kerstin Brismar, docent Cecilia Fridén, föreningen för psykisk hälsa, organisationen för organdonation med fler.

Wellnessprofilen Annette Lefterow lanserar Kathap, det senaste konceptpasset. Kathap är kopplat till forskning på rytmens och dansen påverkan på vår hälsa. Danspasset är skapat med passion för hälsa, glädje och välbefinnande. 20 % av intäkterna går direkt till insamlingsstiftelsen Kvinnor & Hälsa.  Musiken är komponerad av slagverkaren Alexander Bernhard och här används rytmer från världens alla hörn.

Kathap lanseras på Den Stora Hälsodagen kl. 14.30 direkt efter promenaden Gå för Hjärtat/Hjärtgåing.

Varmt välkomna!

Plats: Djurgården, mellan Sjöhistoriska och Källhagen

Datum: söndag 15 september

Tid: kl.11:30-15:00

Se fullständigt program här!