KARLSKRONA SLÅR ETT SLAG FÖR KVINNOHJÄRTAT

Onsdagen den 25 mars slår hundratals Karlskrona-bor ett slag för en  jämställd hjärtsjukvård och ny forskning på kvinnohjärtat genom Woman in Red. Kampanjen pågår under mars månad i 18 städer och sprider kunskap om hur fler kvinnor kan överleva hjärt- och kärlsjukdomar.

Den 25 mars bjuder 1,6 & 2,6 miljonerklubben tillsammans med stiftelsen Kvinnor & Hälsa på information om den senaste forskningen på kvinnohjärtat. Medicinsk information varvas med underhållning av bl a artisten Maria Wells. Professor Cecilia Fagerström och  Kristina Borén, distriktsgymnast informerar om ett forskningsprojekt som handlar om stillasittande äldre. Camilla Holmström, Friskis & Svettis, informerar om betydelsen av att stärka sitt hjärta med fysisk aktivitet och samtidigt lindra folksjukdomar.

För mer information, bilder, intervjuer vänligen kontakta inger Söderholm, inger@1.6miljonerklubben.com, tel 0709-969599

Hela programmet finns på www.1.6miljonerklubben.com

• hjärtsjukvård