MAQT & MILJONER - NY PODD SOM BERÖR

PRESSINFORMATION

MAQT & MILJONER - NY PODD SOM BERÖR

Den 26 februari lanseras den nya podcasten Maqt & Miljoner. Det är bloggarna, entreprenörerna och opinionsbildarna Alexandra Charles von Hofsten och Åza Brennander som kommer att ta upp ämnen som berör inom hälsa och livslust. Igenkänning och allvar blandas med humor.

Alexandra Charles och Åza Brennander slår hål på myter, delar med sig av kunskaper, erfarenheter och lusten till livet. Detta gör de tillsammans med folkkära profiler exempelvis Carl Jan Granqvist och Lill Lindfors. Lyssnarna får lära sig allt från PMS, klimakteriebesvär och sexuell hälsa till forskning, jantelag och politik. Maqt & Miljoner är en podcast om hälsa, visioner och engagemang för kvinnor och män som vill veta mer.

Maqt & Miljoner är ett ideellt samarbete mellan bloggportalen maqt.se och 1,6 & 2,6 miljonerklubben. Podcasten lanseras på I Like Radio (MTG) och publiceras varannan måndag fr o m 26 februari.

Maqt.se är en partipolitiskt obunden bloggportal som startades av Åza och Sofia Brennander 2015. www.maqt.se

1,6 miljonerklubben startade för 20 år sedan av Alexandra Charles. http://www.1.6miljonerklubben.com/

Inriktningen på Maqt & Miljoner är samhällsengagemang, politik, hälsa, företagande. Både Alexandra Charles von Hofsten och Åza Brennander bloggar och tillsammans med maqt.se och 1,6 & 2,6 miljonerklubben når de närmare 80 000 personer via sina gemensamma plattformar.

Lyssna på podden här: http://www.ilikeradio.se/podcasts/maqt-miljoner/

För mer information kontakta: maqtochmiljoner@outlook.com eller Åza Brennander tel: 0709-927001

• hjärtforskning
  • podcast