Ny grön avdelning för de allra minsta!

Appen 10-Minute Baby à la Carte går in i ett grönt samarbete med Gröna Kassen som är en vegetarisk matkasse med stort fokus på ekologi, miljö och hälsa. Nu kan alla småbarnsföräldrar som vill ge sitt barn hemlagad mat även hitta en helt ny vegetarisk avdelning i appen.

Ewa Borin, grundare av 10-Minute Baby à la Carte, ser oerhört positivt på samarbetet med Gröna Kassen:

– Det känns både inspirerande och tryggt att jobba med så kunniga personer som Kina och Hubbe (Kina Svantesson och Carl Houbaer) som står bakom Gröna Kassen. Varje recept är utformat och anpassat efter det lilla barnets behov. Som extra bonus finns det även ett antal recept som hela familjen kan njuta av. Dessutom har appen fått en vegetarisk faktaavdelning med viktig information till föräldrar med barn under ett år.

10-Minute Baby à la Carte befinner sig just nu i en expansiv fas med nya, inspirerande samarbeten – allt för att ge användarna matinspiration, tips och nya idéer.

– Det känns fantastiskt kul att samarbeta med Ewa och 10-Minute Baby à la Carte, säger Kina och Hubbe. Hon är en sann entreprenör med hjärtat på rätta stället. Vi inspireras av hennes matglädje, kunskap och brinnande intresse för barns rätt till bra mat och hälsa. I en tid då många är stressade och inte har tid eller ork, hjälper Ewa stressade småbarnsföräldrar till en enklare och framför allt hälsosammare vardag. Med hennes recept och tips kan man lätt välja bort barnmat på burk, som inte är lika hälsosam och fräsch, och snabbt göra sin egen. Vi är tacksamma att få vara med och sprida vegetarisk matinspiration och dela med oss av våra kunskaper. Det är ett spännande samarbete som vi hoppas kan utvecklas ännu mer i framtiden.

Alla recept och texter i appen som vänder sig till barn är som vanligt faktaverifierade och näringsberäknade av Theresia Plymoth, legitimerad dietist på Nutrivas AB. På så sätt kan föräldrar känna sig trygga med att veta att de ger sina barn en välbalanserad kost.

– Vi vill att våra användare ska kunna plocka russinen ur kakan och välja fritt bland olika typer av recept och inriktning, säger Ewa.

10-Minute Baby à la Carte är tillgänglig App Store och Google Play och kan laddas ner här:

Läs mer om Gröna Kassen:

www.gronakassen.se