Ett proffs tackar för sig

Thomas Nilsson, koncern-VD på 100%Proffs var med och startade bolaget Enskede Trä & Byggvaror 1991. 1993 förvärvades anläggningen i Bandhagen och 2007 startades en anläggning på norra sidan av stan. Det blev starten på 100%Proffs. Nu är åldern inne för veteranen Thomas att ta det lite lugnare. I början på april börjar en period i livet som pensionär.

Thomas Nilsson är född in i byggmaterialbranschen, han var fjärde generationen i Olsson & Rosenlund där han jobbade ett antal år och därefter som säljare bland annat på Norrlands Skogsägares Cellulosa AB, NCB. Sedan blev det bygghandeln och slutgiltigen 100%Proffs. Nu har han bestämt sig för att varva ner. I april blir han pensionär.

• 26 år går fort när man har roligt, vi har ökat från 16 miljoner till 195 miljoner på årsbasis sedan starten. Det finns flera milstolpar att nämna, först och främst att vi startade bolaget 1991, 2003 bestämde vi oss för att fokusera på en garanterat amatörfri bygghandel och samma år startade vi nattarbetet vilket blev succé, säger Thomas.

100% Proffs har idag två anläggningar och har planer på att bli fler framöver.

• Det ska bli spännande att se utvecklingen. Jag kommer säkert sakna livet i byggbranschen men nu kommer nya roliga utmaningar. Golfrundor på St Andrews, bygga veranda på Värmdö, vinprovning i Italien är några av kommande aktiviteter, säger Thomas Nilsson

Fredrik Sölve, idag VD på 100% Proffs i Rotebro, kommer att ta över stafettpinnen som koncern-VD.

Avtackning av Thomas Nilsson sker på 100%Proffs i Bandhagen, Bärbrogränd 3 den 5 april kl. 12.00 - 15.00.

För ytterligare information:Thomas Nilsson, Tel: 070-899 03 90, thomas.nilsson@100procentproffs.seFredrik Sölve, Tel: 0708-990391, fredrik.solve@100procentproffs.se

www.100procentproffs.se