Rekordår för 100% Proffs

100% Proffs, en garanterat amatörfri bygghandel, har under en längre period byggt upp ett förtroende hos sina kunder med ett konsekvent agerande och alltid fokus på kundnyttan. Årets resultat visar att strategin har varit rätt. Företaget har med sina två anläggningar i Bandhagen och Rotebro visat en tillväxttakt på knappt 17 procent och en resultattillväxt med 75 procent.

- Vi jobbar med kundnytta och det som är relevant för våra kunder. Vi har valt bort fågelbad, halsdukar och inredning så att vår personal kan fokusera på de produkter som våra kunder lever och tjänar pengar på, säger Michael Flood, försäljningsansvarig sedan ett år tillbaka på 100% Proffs.

100% Proffs startade 1991 som Enskede Trä, 2007 startades filialen Norrvikens Trä och 2011 omprofilerades verksamheten till 100% Proffs, en garanterat amatörfri bygghandel.

- Vi upplever att vi har ett bra koncept och strategi. Vi jobbar hårt med lönsamheten för våra kunder, vi erbjuder utbildningar och aktiviteter, vi har stark närvaro på marknaden genom slagkraftig marknadsföring och vi besöker våra kunder på plats, fortsätter Michael Flood.

En av framgångsfaktorerna är “nattplocket” som innebär att om kunden lägger en order innan 17.00 plockas ordern på natten och kan levereras ut morgonen därpå. Därmed har personalen fullt fokus på att hjälpa de kunder som kommer på morgonen för att hämta material så att de kommer snabbt iväg ut på jobb.

- Vi har kompetent och engagerad personal som ofta agerar som bollplank till våra kunder. Vi har också ett bra och närvarande ledarskap vilket betyder mycket för en bra verksamhet, menar Michael Flood.

För ytterligare information:

Michael Flood, Försäljningschef Tel: 070-495 23 66, michael.flood@100procentproffs.se

Thomas Nilsson, koncern VD Tel: 070-899 03 90, thomas.nilsson@100procentproffs.se

www.100procentproffs.se

• Företagsinformation