100-wattaren drar till Småland

I år firar reklamtävlingen 100-wattaren 20 år och startskottet för firandet blir en ny statyett av återvunnet glas.  Målet för arrangörerna, Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer, är att göra något extra av höstens prisutdelning som äger rum den 9 december.

100-wattaren är tävlingen som belönar reklamkampanjer som fungerar. Nu inför tävlingens jubileum får 100-wattaren en ny statyett med hjälp av Jonas Torstensson, Torstensson Art & Design (www.torstensson.se). Statyetten är tillverkad av återvunnet glas. Tillverkningen av den nya statyetten äger rum på Bergdala Studioglas i Småland.

– I höst firar 100-wattaren sitt 20-årsjubileum. Detta vill vi självfallet uppmärksamma och vi är därmed mycket glada över att få presentera detta konstverk. Torstensson Art & Design och Bergdala Studioglas är med och skapar svensk reklamhistoria, säger Per Rosvall, projektledare, 100-wattaren.

Deadline för inlämning av bidrag till 100-wattaren är imorgon, onsdagen den 8 september.

Per Rosvall, projektledare 100-wattaren
Telefon: 08-545 252 37, 0702-66 15 23

• effekttävling
  • kommunikationstävling
  • sveriges annonsörer
  • per rosvall
  • reklamtävling

Reklamtävlingen 100-wattaren belönar hela kampanjer. Det viktiga är inte medieslaget eller kommunikationsdisciplinen, utan vilket resultat den aktuella kampanjen har åstadkommit. En jury, bestående av personer från köparsidan, från byråsidan samt mätföretag, bedömer varje tävlingsbidrag i sin kategori och nominerar ett antal bidrag samt utser vinnare i respektive kategori. Prisutdelningen 2010 sker den 9 december.