2011-12-01 - ICA vinner årets 100-wattare i kategorin Långsiktig Varumärkesvård

100-wattaren är tävlingen som belönar reklam som fungerar. Icas kampanj Att vårda en succé, framtagen i samarbete med reklambyrån KING, tar hem årets 100-wattare i kategorin Långsiktig Varumärkesvård.

Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer och prisutdelningen pågår just nu på Münchenbryggeriet i Stockholm.

Juryns motivering:

”Årets pris i Långsiktig varumärkesvård går till en aktör som visat prov både på hur man först bygger upp ett starkt varumärke och sedan verkligen också vårdar sitt varumärke över tiden. Konceptet bakom det här varumärket har idag så stor acceptans bland oss konsumenter att siffror nästan blir överflödiga som bevis för att det fungerar. Gång på gång lyckas man överraska med nya
infallsvinklar utifrån ett och samma kreativa koncept; ett koncept som klarar av att följa säsonger, fånga upp aktuella händelser och som till och med får oss att fundera lite extra över vad det är för slags fördomar vi bär med oss genom livet. En enig jury har därför idag, nästan på 10-årsdagen av konceptets lansering och 400 filmer senare, utsett en värdig vinnare av årets 100-wattare i Långsiktig Varumärkesvård.”

Jannice Borekull, operativ projektledare för 100-wattaren på Sveriges Annonsörer
E-post: jannice@annons.se
Telefon: 08-545 252 39, 0766-32 45 82.
Per Rosvall, projektledare för 100-wattaren på Sveriges Annonsörer
Telefon: 08-545 252 37, 0702-66 15 23.

• långsiktig varumärkesvård

100-wattaren belönar reklam som fungerar, det vill säga reklam som har gett bevisad effekt genom hög kreativitet. I år arrangeras tävlingen för 22:a gången.
Sex jurygrupper om vardera tio personer, från annonsörsidan, reklambyråer, mediebyråer samt undersökningsföretag, bedömer och utser vinnarna för de olika tävlingskategorierna. Prisutdelningen 2011 sker den 1 december. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer.