Pressmeddelande -

Tar steget in i ny bransch och debuterar som författare inom ”ledarskap för vanligt folk”.

Malin Åhman, välkänd Söderhamnare, tar steget in i ny bransch och debuterar som författare inom ”ledarskap för vanligt folk”.

På torsdag den 29 januari hålls en inspirationskväll i Söderhamn. Kvällens föreläsare är Malin Åhman, som dels föreläser på temat ” När drömmar blir till verklighet” och dels släpper sin första bok ” Medarbetarens medvetenhet”.

”Vi behöver se våra drömmar och ta reda på vad vi verkligen vill, då har vi tagit första steget till att också leva dem” säger Malin på frågan om vad som driver henne till nya projekt.

Malin har under hela sitt yrkesverksamma liv jobbat med ledarskap, antingen som chef eller som projektledare och i såväl mindre som större organisationer, både inom privat och offentlig sektor. I sin bok ” Medarbetarens Medvetenhet” sammanfattar hon sin bild av de många gånger enkla och självklara grunder som bygger en bra arbetsplats med delaktighet och tydlighet i roller för individen och företaget/arbetsplatsen. Utifrån perspektivet att även de medarbetare som inte själva går någon utbildning i ledarskap behöver kunna leda sig själva och vara medvetna om sina val, sin riktning och sin roll har hon skapat ett lättläst och lättarbetat verktyg med flera korta kapitel och samtalsfrågor för att öka gemenskapen och tydligheten på arbetsplatsen och för läsaren som individ.

” Vi ser omkring oss hur de gamla maktstrukturerna - nationsgränser, religionsgränser och till och med familjerna faller isär. Kvar blir individer som söker tillhörighet och delaktighet, vi vill vara viktiga för någon. Samtidigt går företagen mot att ta ett allt större ansvar för hållbara resurser och då även hållbara medarbetare. Många av världens största och starka tillväxtföretag satsar stort på CSR, Corporate Social Responsibility, och trenden blir allt starkare. Vi behöver gå från en ytlig tillvaro med mycket brus till något som berör oss och skapar gemenskap, tillit och livslust. Vi behöver fler människor som aktivt tar ansvar för sin tillvaro och väljer det vi mår bra av på ett djupare plan ” fortsätter hon.

I sin föreläsning berättar hon om sin väg och de val som gjort att hon idag är framgångsrik företagare med tre företag och nu även nybliven författare. Hon bjuder på sina verktyg för att inte bara drömma utan att faktiskt också göra det vi drömmer om.

Malin är engagerad i tillväxt- och samhällsutvecklingsfrågor och engagerar sig förutom med de egna bolagen i styrelsen för nyföretagarcentrum i Söderhamn, som mentor och i Styrelseakademien.

Temat på föreläsningen uppkom som en del i det strategiska arbete som pågår i kommunen kring nytt näringslivsstrategiskt program.

Föreläsningen är kostnadsfri och förhoppningen är att med inspirationskvällarna kunna inspirera flera Söderhamnare att hitta och leva sina drömmar, att utvecklas och ta vara på sin potential.

• ledarskap
  • personlig utveckling
  • medarbetarskap
  • csr
  • affärsmannaskap
  • inspiration
  • samhällsutveckling
  • tillväxt
  • drömmar

Välkommen till oss, bokförlaget som gör världen gladare och vackrare med böcker och produkter som inspirerar själen att vara mer uppmärksam på livet, oss själva och omvärlden!

Med mottot ”flest glada dagar vinner” tar vi dig med på en resa, som vi hoppas att inspirerar dig att göra även din värld och dina insikter större.

Hos oss hittar du böcker och andra produkter, där vi dels delar med oss av eget material och dels delar andras alster som vi finner passar i samlingen.

Förlaget bildades 2014.

Kontaktperson: