Flygande start för 24Money konto

I slutet av december 2016 lanserade 24Money sin nya konto- och betalkortstjänst och redan inom 7 veckor har Bolaget tagit emot över 1 000 ansökningar enbart i Sverige. Under slutet av mars kommer tjänsten släppas i en internationell version under produktnamnet get24Money.

24Money Banking system och kontotjänsterna utgör grunden i 24Moneys plattform och möjliggör både konto- och girobaserade betalningar, både nationellt och internationellt. Betaltjänsterna är tillgängliga för kunden både via Internet- och Mobilkontoret. Det har aldrig varit enklare att hantera sin vardagsekonomi. Det egna betalkortet 24Money Card är kopplat till kontot och kan användas på närmare 36 miljoner försäljningsställen och i uttagsautomater som är anslutna till Mastercard® runtom i världen.

- 1 000 konton på 7 veckor är fantastiskt! Efterfrågan överstiger våra förväntningar med flera hundra procent. Det är verkligen en säljsuccé och det får vi tacka vår duktiga organisation för, säger Anders Blomkvist, VD på 24Money.

Med 24Money Card får kunden möjlighet att betala i 14 olika valutor och upp till tre extrakort kan utfärdas till nära och kära, som kan kopplas till ett och samma konto. Ett riktig familjekort som gör det både enklare och billigare att skicka pengar till släktingar, eller gör att barnen slipper hantera kontanter. 24Money förenklar hanteringen av familjens ekonomi och gör det möjligt att fylla på en familjemedlems betalkort i realtid.

Inom en snar framtid kommer även 24Moneys företagskunder att få tillgång till betalkort kopplat till deras företagskonto.

• Ekonomi, finans

24Money tänker annorlunda. Vi är ingen bank, vi vill ha alla kunder och att alla ska få tillgång till framtidens betaltjänster. Hos 24Money hittar kunderna de flesta betaltjänster som en bank erbjuder, som betalkonton för företag och privatpersoner, betalkort, betallösningar för butik och e-handel, digitala konto- och överföringstjänster i gångbara valutor. Vi erbjuder gränslösa betalningar som fungerar internationellt utan hänsyn till geografiska gränser och valutor.

24Money är ett Fintech-bolag som leder och driver utvecklingen av samhällets finansiella infrastruktur genom att vara en innovativ aktör på såväl den nationella som internationella betaltjänstmarknaden. Verksamheten utgår efter principen ”en leverantör för alla behov av betalningar”. Vi erbjuder marknadens i särklass bredaste utbud av tjänster, utan begränsning, som baseras på den moderna människans behov, dygnet runt, varsomhelst och närsomhelst.

Firoz Patel