24Storage expanderar till Skåne och växer i Stockholm

Förrådsföretaget 24Storage slår upp portarna till ytterligare tre anläggningar och expanderar i samband med det till Malmö. Där öppnar företaget sin hittills största anläggning, som vid sitt färdigställande kommer vara på totalt 7 800 kvadratmeter.

Det går som tåget för 24Storage. I september kommer företaget ha öppnat totalt 13 anläggningar i nio olika städer runt om i landet, allt sedan starten 2015. Expansionen till Malmö innebär att 24Storage nu finns etablerade i landets tre största städer. Samtidigt befäster företaget sin position i Stockholm och öppnar två nybyggda anläggningar, en i Orminge i Nacka kommun samt en i Handen i Haninge kommun.

– Nu gör vi entré i Malmö och tar därmed en position även i Skåne vilket känns spännande. Vi är med och driver branschen framåt genom att använda mer teknik och vara mer digitala än konkurrenterna. Vi har inga planer på att sakta ner tempot utan letar kontinuerligt efter mark och fastigheter i attraktiva lägen, säger Michael Fogelberg, VD och grundare av 24Storage.

Sommaroffensiv
Under sommarhalvåret gör 24Storage en offensiv vad gäller öppningar av nya anläggningar. Det var i maj företaget öppnade sin första egenutvecklade anläggning i Kallhäll, i juni sin andra egenutvecklade anläggning i Orminge, i juli expanderar 24Storage till Malmö och i början av september öppnar man ytterligare en egenutvecklad anläggning, då i Handen utanför Stockholm. Total investering för sommarhalvårets öppningar är 230 MSEK.

Michael Fogelberg, VD och koncernchef, 24Storage AB
E-post: michael.fogelberg@24storage.com

• michael fogelberg
  • förrådsanläggning