24Storage fortsätter expansionen

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2019 08:06 CET

24Storage Alvik

24Storage har under de senaste månaderna öppnat två nya anläggningar i Stockholm, Alvik och Tumba, och etablerar nu ett flertal till under 2019.

Under hösten tillkännagav bolaget avsikten att öppna tre nya anläggningar inom kort. Två av dessa, Alvik och Tumba, som redan då var under byggnation har nu öppnat. Anläggningarna är utrustade med den senaste tekniken och designen för att skapa nästa generations kundupplevelse på förrådsanläggningar. Till exempel en ”self service kiosk” där besökarna kan köpa flyttmaterial eller koppla upp ett videosamtal direkt med kundservice.

— Våra nya anläggningar i Stockholm har varit en stor framgång. Vi finns nu på fler ställen med vår service och har samtidigt uppdaterat kundupplevelsen i både koncept och teknik. Vi har snabbt fått kundernas uppmärksamhet och feedback, vilket visar tydligt att det finns ett behov och en underliggande efterfrågan i de områden där vi öppnat, säger nytillträdde VD:n Fredrik Sandelin.

Tillväxten sedan bolagets övertecknade nyemission hösten 2018 fortsätter. Med både stark finansiering och efterfrågan expanderar bolaget ytterligare genom att öppna anläggningar i Hyllie i Malmö, Borås och Vallentuna under 2019. Den nya anläggningen i Malmö öppnar redan på vårkanten.

— Vi ser med stor tillförsikt fram emot 2019 och våra planerade öppningar. Det är tydligt att vi bidrar positivt till de områden där vi öppnar genom både en uppskattad produkt och ytterligare samhällsservice, säger Fredrik Sandelin.

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Sandelin, VD, 24Storage
fredrik.sandelin@24storage.com
+46 73 068 36 58

24Storage grundades 2015 med målet att göra det enklare för både privatpersoner och företag att hyra förråd. Trender som globalisering, urbanisering och digitalisering har format bolagets affärsidé som kombinerar proptech och eCommerce med magasinering och förrådsförvaring. Bolaget är idag en av de ledande aktörerna på den svenska marknaden med cirka 9 000 förråd fördelade på 20 anläggningar i nio städer. 24Storage fastighetsvärde uppgår till cirka 1 miljard kronor. Bland 24Storage investerare finns bland annat Ernström & C:o, Staffan Persson, familjerna Tilander och Wattin samt grundaren Michael Fogelberg.

Kommentarer (0)

Kommentera