24Storage öppnar ny anläggning i Kallhäll

Trångboddheten ökar i ytterområdena och även personer med goda inkomster i Stockholms innerstad bor nu trängre, visar en rapport från Boverket. 24Storage har investerat närmare 50 MSEK i den 5 200 kvadratmeter stora anläggningen i Kallhäll, som blir först ut när företaget satsar nytt och i rask takt slår upp portarna till nybyggda förrådsanläggningar runt om i landet. Den 19 maj invigs den nya self-storageanläggningen på Skarprättarvägen 30 i Kallhäll.

– Anläggningen har ett bra geografiskt läge och erbjuder stockholmarna rejält med förrådsutrymme på ett bekvämt avstånd. I kombination med starka makrotrender som en ökad urbanisering och dynamiska förflyttningar inom storstadsområdena finns det en stark efterfrågan på förråd i området, säger Michael Fogelberg, grundare och VD för 24Storage.

Anläggningen blir den första av sju som företaget planerar öppna under 2017.

– Kallhäll är bara startskottet på vår resa! Innan årsskiftet kommer vi slå upp portarna till ytterligare sex anläggningar runt om i landet, varav merparten byggs från grunden, fortsätter Michael Fogelberg.

Vid öppningen kommer flera öppningserbjudanden finns tillgängliga, vänligen besök www.24storage.se för mer information.

• michael fogelberg
  • kallhäll

24Storage AB erbjuder förråd för uthyrning till både privatpersoner och företag i Göteborgs- och Stockholmregionen och avser att även expandera utanför Sverige.24Storages affärsidé bygger på mindre anläggningar än genomsnittet, högre grad av automatisering och lokalisering närmare kunden. För ytterligare information; http://24storage.com/