Ny styrelseledamot hos 24Storage

Jan-Olof Backman har valts in som ny styrelsemedlem hos 24Storage, ett förrådsbolag med stark expansionsplan.

Jan-Olof Backman har erfarenhet från ledande roller inom bland annat McKinsey & Company Inc. och Coor Service Management. Som marknads- och affärsutvecklingschef för Coor Service Management hjälpte Jan-Olof Backman servicebolaget att växa från några få till cirka åtta tusen anställda, och en omsättning på cirka åtta miljarder kronor, under femton år. Andra styrelseuppdrag han innehar är i företagen Microsystemation AB och Vasakronan. Nyligen gick Jan-Olof även med i styrelsen för Logent.

- Med min erfarenhet som styrelsemedlem och av att jobba med fastigheter, servicebolag och försäljning hoppas jag kunna bidra med den kompetens som krävs för att vi ska växa snabbt, säger Jan-Olof Backman.

För mer information, vänligen kontakta:
Michael Fogelberg, VD 24Storage
E-mail: michael@24storage.com.

Om 24Storage
24Storage AB erbjuder förråd på mellan 1-30 kvadratmeter för uthyrning till både privatpersoner och företag. Bolaget grundades i början av 2015 och har idag åtta anläggningar i Göteborgs- och Stockholmsregionen med ca 3 000 förråd. Grundarna och ägarna har över 20 års erfarenhet från Self Storage-branschen som delägare och ledare i bolag som Shurgard Europe (Europas ledande Self Storage-aktör), SelStor AB, numera Pelican Self Storage. Grundarna har varit involverade och ansvariga för etableringen av över 100 Self Storage-anläggningar i sju olika länder i Europa.

• Livsstil, mode, fritid

24Storage AB erbjuder förråd för uthyrning till både privatpersoner och företag i Göteborgs- och Stockholmregionen och avser att även expandera utanför Sverige.24Storages affärsidé bygger på mindre anläggningar än genomsnittet, högre grad av automatisering och lokalisering närmare kunden. För ytterligare information; http://24storage.com/