Gillar ditt barn att bli buren på ryggen?

Att bära sitt barn har många fördelar. Om man bär på rätt sätt skall tilläggas. Det finns dock de som inte riktigt får till det och därefter känner att det inte är riktigt deras grej. Försök i så fall att prova en annan typ och be om hjälp. Det är ljuvligt när man får till det!

Min lilla bar jag på ganska mycket. Det var i en äldre modell bärsele. Jag har aldrig haft problem med ryggen innan och kände det inte då heller, men jösses vad jag känner nu, (2,5 år senare) att den tog stryk.

Hur min son satt i den ska vi inte prata om, för jag visste faktiskt inte bättre.

Hur som helst så vill jag slå ett slag för att bära på ryggen - i rätt sele. I och med att vi har agenturen för Je Porte Mon Bebe i Sverige så har jag testat den en hel del. Min son är nu dryga 2,5 år så att sitta fram på mig är inget alternativ men att ha honom på ryggen är super. Vi gillar att gå i skogen så det blir mest där när han tröttnat på att gå runt själv. Det finns många fina fördelar med Je Porte Mon Bebe's produkter men det jag vill poängtera nu är att barnet kommer upp lite längre. Se till höger på bilden. Där har vi ett exempel på ett barn i en sele från Je Porte Mon Bebe. Dessutom kommer det med en liten spegel så att man kan se bakåt på sitt barn.

Till höger på bilden är tyvärr något vi se ganska ofta. Barnet kommer inte högre än upp till skuldrorna på bäraren, i ögonhöjd, och kan på så vis bara se åt sidorna. Ofta vill de i den här åldern se framåt. Vara med.

Idag slår vi alltså ett slag för: Bärsele där man kan bära sitt barn på ryggen och där de samtidigt kan vara med och titta framåt. Bärsele som man kan ha lite längre upp i åldern.