Je Porte Mon Bebe - inte vilken bärsjal som helst

Ju mer jag lär mig om Je Porte Mon Bebe (Jpmbb), desto mer älskar jag både deras produkter och deras filosofi.

Tidigare har det vart lite av två läger; de som bär vs de som inte bär. Det är nog lite så fortfarande och det är där som Jpmbb vill bygga broar.

Jpmbb är enkla att använda, men det finns även utrymme för den ’kunniga’ att avancera en del.

Det tog mig två, kanske tre gånger att lära mig knyta en sjal. Det var just en sjal från Jpmbb. Vågar inte svara på om alla är lika lätta att lära sig.

Nu i helgen efter att ha vart på en workshop som Keren (grundare av Je Porte Mon Bebe) höll i, vill jag nog påstå att jag kommit till nästa nivå. Är dock långt ifrån fulländad – men med tiden så utvecklas jag.

Gällande gruppen som ’inte bär’ i sjal; troligtvis gillar de flesta i denna kategorin att bära sitt barn, men de har bara inte fått till det där med sjal. På sin höjd sele. Det är här Jpmbb kommer in. Tänk att du håller ditt barn. Tänk att du kunde få en trygg, mjuk sjal som håller ditt barn kvar i just den positionen (på ett säkert sätt). Dina händer kan du då frigöra till att klappa ditt barn, hjälpa ett annat med läxan eller var sjutton du nu önskar göra. Det blir skönare för både bäraren och barnet då man slipper trötta ut armarna som i sin tur i så fall måste avlastas och du lägger ifrån dig ditt barn. Som i värsta fall vaknar och du måste plocka upp.

Det finns oändligt med fördelar att bära sitt barn. Mer om detta kommer löpande…

• Barn, ungdom

• bärsjal