Läkaren ville med ha en Mimos kudde

Ingenjören och tillika grundaren av Mimos satt en dag på möte med en läkare gällande just Mimos. Läkaren i sin tur gillar Mimos men var lite smått missnöjd över att den inte fanns i vuxenstorlek. David (grundaren) fick så snällt gå hem och göra en större kudde. Så uppkom storlek L som passar för de med ett huvudomfång på minimum 49cm.

Vi har även stött på att fler fysioterapeuter rekommenderar Mimos i ytterligare syften, som vi inte än har studier på, men som har fungerat för just dessa barn. Senast hade vi en liten gosse med hydrocefalus (vattenskalle), som hade rekommenderats detta av sjukgymnasten.

Mimos pillow L är en ergonomisk kudde och speciellt tillverkad för barn över 18 månader/ vuxna. Huvudomfånget på barnet måste vara minst 49cm.
Denna storlek är till för att skapa en bättre sovmiljö då Mimos L (tidigare XXXL) är tillverkad på samma sätt som resterande storlekar och är därför:

• Stabil nacke och huvud -support
  • Allergiskyddad
  • Fri från kemikalier
  • Mimos är gjord av 3D polyester (100 % oeco-tex klass 1 certifierad)
  • Optimal hygien (allergifri, antistatisk samt resistent mot kvalster och svampar
  • Torr svalkande (medverkar till torr sov miljö utan att barnet blir svettig)
  • Mjuk och bekväm, Mimos har luftutrymmen i hela kudden
  • Mimos medför en bättre sov miljö för barn med nackproblem
  • Kudden tvättas lätt i 40 g och torkar snabbt (se skötselråd)
  • Ergonomisk kudde

Ska vi prata lite om mig med, så är Mimos i just den större storleken otroligt skön när jag får nackspärr. Har en muskel på höger sida som brukar bråka lite med mig.

Tillägg: Mimos kuddar sys för hand i Spanien. Erfarna sömmerskor som har några år på nacken. David, grundaren är ofta på plats för att inspektera, kontrollera och utveckla.