Mats Griph inför Ride Of Hope

2XU berättade tidigare om Mats Griph som diagnostiserades med diabetes samt reumatism. Lyckligtvis hittade Mats 2XU kompressionsprodukter som hjälpt honom i processen och idag tränar Mats för fullt inför Ride Of Hope. Ride Of Hope går av stapeln den 2 augusti från Lund och cyklas till Stockholm. En annan grupp startar den 4 augusti från Umeå. De två grupperna möts upp och cyklar de två avslutande etapperna till Stockholm där målgången sker söndag den 10 augusti.

-  Träningen har gått över förväntan då jag har världens bästa familj som stöttar och peppar! Jag har i snitt kört 4-5 cykelpass i veckan varav minst ett har varit långpass. Jag ska erkänna att det känns lite nervöst inför Ride Of Hope men jag är redo och jag har redan visualiserat min målgång i Stockholm, bestämt mat och dryck samt bokat in aktiviteter med familjen, kommenterar Mats.

Mats har även startat en insamling för barncancerfonden, http://www.barncancerfonden.se/1309365368/

2XU följer med Mats resa under loppet och önskar honom lycka till.

För mer information, kontakta:
Mats Griph på mats.griph@gmail.com eller 073 388 0012