365id finalist i Security Awards 2016

Årets Säkerhetslösning, 365id

Motivering

En effektiv metod att minska möjligheten att begå brott i alla verksamheter som behöver äkthetskontrollera id-handlingar. En blandning av modern teknik och anpassade rutiner ger en kostnadseffektiv möjlighet att bekämpa id-bedrägerier på några sekunder. Med utgångspunkt i kundens behov har denna entreprenör skapat en lösning på ett problem som både drabbar företagets lönsamhet, dess anställda och slutkund.

Årets Säkerhetsrookie, Johan Hagelin

Motivering

Entreprenören Johan Hagelin har på egen hand tagit fram och lanserat säkerhetstjänsten Verified by 365id, en id-skanner som avslöjar falska id-handlingar på några sekunder. Med stort mod och ett engagemang som är svårt att missa, har Johan Hagelin tagit ett snabbt och stort steg in på säkerhetsmarknaden – driven av såväl samhällsnyttan som affären.

Om Security Awards

Security Awards är säkerhetsbranschens stora pris och arrangeras av tidningen Skydd & Säkerhet. Målsättningen är att sätta strålkastarljuset på de företag, lösningar och personer som på olika sätt bidrar till utveckling. Vinnaren i varje kategori offentliggörs på mässan Skydd 2016 den 25 oktober.

-Nu har vi stoppat ett stort antal id-bedrägerier med vårt innovativa id-säkerhetssystem. Nomineringarna i Security Awards ger oss ytterligare energi att möta kundernas förväntningar i jakten på att stoppa id-intrång i olika verksamheter, säger Johan Hagelin, VD och grundare av 365id.

Tjänsten Verified by 365id används nu inom logistik, biluthyrning, myndigheter, teleoperatörer, och elektronikhandeln.

• 365id
  • id-bedrägeri
  • id-intrång
  • id-kontroll