365id har avslöjat falska id-handlingar

Pressmeddelande   •   Jul 29, 2016 08:55 CEST

Johan Hagelin, vd och grundare av 365id. I handen håller han en 365id-scanner som har avslöjat flera falska id-handlingar.

Id-intrång är vanligt förekommande och drabbar privatpersoner, företag och myndigheter. Verksamheten beräknas kosta samhället över 4 miljarder kronor och utvecklingen har varit dyster. Id-intrången har ökat år efter år, vilket bland annat beror på att det har varit svårt för personalen att avgöra om pass, körkort eller id-kort är äkta eller falska.

Tjänsten Verified by 365id avslöjar falska id-handlingar och skapar spårbarhet till vilket körkort, pass eller id-kort som användes, vid till exempel tecknande av abonnemang, uthämtning av paket, kreditköp eller uthyrning av bilar och maskiner.

- Vi har fokuserat på att skapa en tjänst som effektivt stoppar id-intrång och som bidrar till ett säkrare samhälle, säger Johan Hagelin.

Tjänsten används idag inom bil-, maskinuthyrning, logistik, elektronikhandel, teleoperatörer och myndigheter.

365id erbjuder effektiva säkerhetstjänster som stoppar id-bedrägerier, till företag och verksamheter som kontrollerar id-handlingar. Företaget grundades av Johan Hagelin och Gordion AB år 2015 och har kontor i Halmstad, Sverige. www.365id.com

Kommentarer (0)

Kommentera