4C Strategies släpper ny version av beredskapssystemet Exonaut™

Exonaut™  är en komplett mjukvarusvit för individuell och organisatorisk beredskap.  Version 10 ger användarna nya kriskommunikationsfunktioner, total skalbarhet på serversidan och möjlighet till BYOD (Bring Your Own Device).

- Exonaut™ 10 har ett mobilt interface för samtliga plattformar vilket gör det möjligt att snabbt, enkelt och säkert inkludera kunder, samarbetsparter, leverantörer och andra intressenter i beredskapsarbetet. Detta är inte minst viktigt för att effektivt kunna hantera incidenter och kriser, säger Magnus Bergqvist, VD.

Nu får 4C Strategies kunder förutsättningar att förbättra sin risk-, kontinuitets- och krishantering. 4C Strategies är branschledare inom området och den nya versionen av Exonaut™ kommer underlätta för kunderna att skapa och upprätthålla sin förmåga att arbeta systematiskt med säkerhet och beredskap. En viktig förutsättning för det är lättillgängliga kommunikationsfunktioner.

- Att kunna kommunicera enkelt, strukturerat och informationssäkert är avgörande vid oönskade händelser och det är något våra kunder har önskat i våra verktyg. Den nya versionen kommer med chatt och meddelandehantering , vilket markant ökar våra kunders möjligheter att skapa sig en lägesbild och koordinera sina resurser, säger Alexander Ledin, Products and Services Research Associate.

Efterlängtat är också Exonaut™ BCM, ett verktyg för kontinuitetshantering, som lanseras med version 10. Det utgör den sista stora pusselbiten i en nu helt integrerad beredskapsmjukvarusvit. Exonaut täcker sedan tidigare in områdena risk- och incidenthantering, övning/test och träning samt inspektion, compliance- och utvärderingsverksamhet.

Vad är Exonaut™?

EXONAUT™-sviten är utvecklad under 14 år av 4C Strategies, ledande experter på risk-, kris- och kontinuitetshantering, i nära samarbete med sina kunder. De kundavtal som nu löpande tecknas med multinationella företag och myndigheter, vittnar om att insikten sprider sig om de helt unika möjligheterna som öppnar sig för organisationer - stora som små - som väljer att hantera alla aspekter av sin organisatoriska beredskap med Exonaut™-sviten.

För frågor, vänligen kontakta:
Carolin Runnquist
Telefon: +46 704 461049, Mail: carolin.runnquist@4cstrategies.com

• risk management
  • säkerhetslösningar
  • kriskonsult

4C Strategies är en internationell och ledande leverantör av lösningar för effektiv riskhantering. Vi erbjuder våra klienter i den offentliga och privata sektorn konsulttjänster och mjukvaror för att skapa, bygga och upprätthålla en god organisatorisk förmåga inom risk-, kontinuitet- och krishantering.