”Lär av Lundsberg”

4C Strategies
Simon Frankander

”Lär av Lundsberg”

”Det är viktigt att vi lär av Lundsbergs interna incidenthantering och frånvaro av adekvat agerande. För den stora frågan är: hur ska skolor agera i framtiden och hur redo är de för den verkligheten? Hur hanteras incidenter och brottsliga handlingar på allvar, utan att avfärda dessa som ”pojkstreck”?

Utvärdering av incidenthantering är ett viktigt verktyg för en organisation som vill lära från såväl framgång som motgång och skapa möjligheter för att utvecklas mot målet en tryggare skola för barnen. Syftet med utredningarna är att identifiera förutsättningar för god incidenthantering, så framtida hantering kan stärkas och utvecklas.”

Det skriver Klas Lindström, vice VD för 4C Strategies, på Dagens Samhälles debattsida.

Klicka här för att läsa hela artikeln.

• incidenthantering

• Jönköping

4C Strategies är en internationell och ledande leverantör av lösningar för effektiv riskhantering. Vi erbjuder våra klienter i den offentliga och privata sektorn konsulttjänster och mjukvaror för att skapa, bygga och upprätthålla en god organisatorisk förmåga inom risk- och krishantering.