4lights crowdfunding-kampanj är nu live!

4lights affärsidé bygger på innovativ teknik - livräddande selar utrustade med lysdioder (LED) som erbjuder motorcyklister och människor som arbetar på farliga platser en ny typ av säkerhet, säkerheten att vara synlig på långa avstånd oavsett ljusförhållanden. 4lights selar är konstruerade för ökad personlig säkerhet i farliga miljöer, t.ex. väg/järnväg, byggarbetsplatser, gruvdrift etc. Sedan lanseringen har 4light fokuserat på företag som vill skydda sina anställda och MC förare som vill vara mer synliga på vägarna. Syftet är att utvidga fokus till att omfatta privatpersoner inom en snar framtid.

“När min äldste grabb kom hem helt tagen och grå i ansiktet för fem år sedan efter att ha varit nära att bli påkörd när han körde motorcykel för att en bilist inte såg honom, kom jag på idén till 4light selarna.” säger Kourosh Mohadjeri, 4Light utvecklingschef. “Denna incident gav mig drivkraften att bygga ett universellt plagg som skulle kunna hjälpa fler att vara synliga och säkra på farliga platser.”

Medan andra säkerhetsprodukter som reflexvästar behöver en sekundär ljuskälla för att vara synliga ser 4light selar till att hålla användaren i rampljuset. En annan fördel 4light-selarna erbjuder är de vita främre lysdioderna som lyser upp området framför användaren och gör det möjligt att arbeta hands free i mörker.

För att växa och samtidigt rädda fler liv har 4light nu startat en crowdfunding-kampanj på www.fundedbyme.com. Crowdfunding-kampanjen erbjuder en unik investeringsmöjlighet eftersom 4light expanderar och rör sig mot en ljus framtid. 4light har inledningsvis sålt selar i Sverige och i de övriga nordiska länderna, nästa marknad att expandera till är norra Europa, sedan USA och Mellanöstern, följt av södra/östra Asien.

Ta chansen att vara en del i 4lights resa mot att utveckla säkerheten på vägar, säkerheten för fotgängare och för arbetare i olika farliga miljöer samtidigt som du tar del av en spännande investeringsmöjlighet i ett snabbväxande innovativt teknikföretag.

Besök vår crowdfunding kampanj på https://www.fundedbyme.com/sv/campaign/7284/4light-1/?type=e#

• 4light
  • bygg
  • byggindustri
  • nordbygg
  • personlig säkerhet
  • stockholm
  • worker

Om 4light

4light säkerhetsselar är en svensk produkt utvecklad i Sverige. Selarna kom till av en drivkraft att öka säkerheten för MC-förare. Den färdiga produkten blev bättre än så. Förutom att belysningen från selen ger ökad säkerhet erbjuder den också användaren en belyst arbetsyta som extra funktion. Idén är genialisk och enkel på samma gång. Selen passar alla som behöver synas för sin egen säkerhet och på köpet får de tillgång till en upplyst arbetsyta oavsett rådande ljusförhållanden.

Sten Löfgren

Presskontakt Styrelseordförande Kommunikation och investerarkontakter +46 (0)708905959

Tezha Mohajeri

Presskontakt VD 4lights verksamheten i stort +46 (0)734086685