Pressmeddelande -

Nytt samarbete mellan 2015 års bästa tjänst Crystal Code och 4light Worker som nominerats till 2016 års bästa produktnyhet!

Nu kopplas Crystal Codes prisbelönta larmsystem för mobilappar ihop med 4lights ljusselar. Detta är ett samarbete som kommer bidra till en ännu bättre säkerhet på vägar och på arbetsplatser.

Crystal Codes personlarm i mobiltelefonen utsågs till bästa tjänst 2015 på Telekomgalan i februari och nu har de alltså ingått samarbete med 4light! Vi kan inte annat än se fram emot en ljus framtid!

4light Worker tävlar i Nordbyggs Guldmedalj om bästa produktnyhet 2016. Beskrivningen för 4light Worker på tävlingssidan http://byggindustrin.se/guldmedaljen2016 lyder:

”Varselsele som lyser upp den egna arbetsytan samtidigt som den gör användaren synlig för sin omgivning. Den svenska uppfinningen 4light Worker är LED-bestyckad, batteridriven och vattenavvisande. En viktig skillnad mot reflexvästar som kräver motljus är att en varselsele syns bra i alla ljusförhållanden.”

Ljusselen 4light Worker kan du läsa mer om här: http://4light.se/produkter/worker/.

Mer information kring samarbetet eller 4light, kontakta 4light:

VD Tezha Mojaheri 0734- 08 66 85 tezha@4light.se

• personlig säkerhet
  • nordbygg
  • byggindustri
  • bygg
  • crystal code
  • 4light
  • worker
  • android
  • iphone
  • larmsystem
  • tezha mohajeri

Om 4light

4light säkerhetsselar är en svensk produkt utvecklad i Sverige. Selarna kom till av en drivkraft att öka säkerheten för MC-förare. Den färdiga produkten blev bättre än så. Förutom att belysningen från selen ger ökad säkerhet erbjuder den också användaren en belyst arbetsyta som extra funktion. Idén är genialisk och enkel på samma gång. Selen passar alla som behöver synas för sin egen säkerhet och på köpet får de tillgång till en upplyst arbetsyta oavsett rådande ljusförhållanden.

www.4light.se

Sten Löfgren

Presskontakt Styrelseordförande Kommunikation och investerarkontakter +46 (0)708905959

Tezha Mohajeri