VI FÖRSTÄRKER E-HANDEL OCH MARKNAD

Som Content Coordinator ansvarar du för att vår site alltid ger kunden den bästa beskrivningen av varje produkt och kategori. Du ska också vara webredaktör och skriva spännande stories om allt som händer kring vårt varumärke. Du skapar kreativa rubriker, säljande texter och ansvarar för vårt flöde av information, nyheter och reportage. Under rubriken "Inside 8848 Altitude" ger vi frekvent våra besökare nya artiklar som handlar om allt från trendspaningar till funktionsmaterial och miljöinformation. Det är ett stort plus om du har god erfarenhet inom SEO som du kan tillämpa i ditt dagliga skrivarbete.

I din roll som Content Coordinator blir du även ansvarig för vårt nyhetsbrev och dess mailregister. Du ser till att mailregistret är aktuellt, du är med och skapar innehåll och ansvarar för att materialet blir korrekt och säljande. Du är även med och skapar texter och innehåll till våra annonser och inlägg på Facebook och Instagram.

Du behöver vara självgående och kommer att jobba i ett tight team med marknadschef och e-commerce manager. Det är meriterande om du har ett par års erfarenhet av liknande arbete eller har studerat inom e-handel och marknadsföring.

Du talar och skriver svenska och engelska flytande. Har du även tyska, finska eller andra språkkunskaper är det av stort värde. Nyfikenhet och förståelse för våra produktkategorier Ski - Hike - Bike är viktigt, och din förmåga att vara både kreativ och relevant inom dessa ämnen.

Vi ser att du är självgående, sportig, har ett brinnande intresse för att bygga varumärke och skapa försäljning genom content.

Har du passion och vilja att vara med och utveckla 8848 Altitude är du mycket välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
• Skriva säljande och informativa produkttexter
• Skriva rubriker och texter till artiklar och reportage
• Skriva nyhetsbrev och innehåll i sociala media
• Utveckla och planera kommunikation och relation med slutkund
• Ansvara för hantering av översättningstjänster
• Ansvara för mailregister
• Skriva pressreleaser
• Vara delaktig i planering av marknadsföring och PR
• Vara delaktig i utveckling av reportage och storyboards
• Vara delaktig i internationell utveckling och strategi
• Analysera utfall löpande och hitta nya vägar och möjligheter

Din ansökan skickas till work@8848altitude.com

Sista ansökningsdag är den 19 februari 2017.