Agency9 CityPlanner tar 3D till molnet för effektiv stadsbyggnad

Agency9 presenterar den första helt webbaserade tjänsten för samarbete och kommunikation i stadsbyggnads- och infrastrukturprojekt. Hela stadsmodeller i 3D kan enkelt visualiseras på internet med projekt illustrerade som en interaktiv modell. Det webbaserade gränssnittet gör det enkelt för alla i projektgruppen att delta i arbetet. Det som tidigare krävde installation av speciella programvaror och var förunnat ett fåtal personer kan nu lätt göras tillgängligt i hela verksamheten och även användas för kommunikation på extern webbsida. Väsentliga besparingar kan göras i projektet genom att snabbt och priseffektivt skapa 3D visualisering av projekt, enkelt sprida information till sakägare, investerare, allmänhet, politiker och därigenom undvika onödiga missförstånd och få snabb återkoppling. Ett tydligare och bättre beslutsunderlag för projekt kan skapas. En förkortning av ett projekt på 6 månader ger besparingar i miljontals kronor.

Nya funktioner i CityPlanner 2.0 är förbättring av användarvänlighet och mer kraftfulla editeringsfunktioner men framförallt är det ett rollbaserat verksamhetssystem där projektmedlemmar, konsulter, arkitekter, investerare och politiker kan bjudas in till projekt med olika rättigheter i systemet. CityPlanner har vuxit till plattform för verksamheter att enkelt skissa, utveckla projektförslag och presentera projekt med en 3D stadsmodell som bas. Med CityPlanner kan projekt kommuniceras effektivare och spara kostnader.

Agency9 CityPlanner ger:

•  effektivare projekt – CityPlanner stöder en iterativ arbetsprocess i projekt genom visualisering och snabb distribution av 3D modeller. Skisser och versioner kan enkelt spridas till investerare, byggare eller andra projektmedlemmar för granskning, jämförelse eller för att ge en gemensam målbild. Återkoppling fångar upp potentiella problem som kan åtgärdas i ett tidigt skede.

• alltid tillgång till uppdaterad information – Med en knapptryckning kan nya 3D modeller och information göras tillgänglig inom projektet oavsett avstånd eller plats. Missförstånd eller förseningar baserad på gammal information kan undvikas.

•  tydlig och attraktiv presentation – En interaktiv 3D modell ger en överlägset tydlig bild av en planerad fastighet eller ny miljö jämfört med andra alternativa metoder. Användaren ges möjlighet att studera modellen på sina villkor. Den interaktiva 3D modellen kan kompletteras med bilder, beskrivningar och länkar för att förstärka upplevelsen.

Agency9 kan även erbjuda skräddarsydda lösningar helt anpassade till kundens krav på utseende och funktion. Prismodellen baseras på användning och är därför lämpad för såväl enstaka projekt som stödsystem för hela verksamheter.

Visualisering på internet ger unika möjligheter att kommunicera med 3D modeller. Med CityPlanner 2.0 kan nu bygg- och fastighetssektorn enkelt samverka inom projekt och förbättra den externa kommunikationen. Det leder till stora vinster i kostnad och tid inom projekten, säger Khashayar Farmanbar, VD på Agency9.

Testa CityPlanner utan kostnad här: http://cityplanner.agency9.com

• science park
  • luleå
  • cityplanner