Agency9’s 3D webblösningar går internationellt med tysk partner

Tung tysk integratör för 3D stadsmodeller, virtualcitySYSTEMS, blir återförsäljare

Intergeo i Nürnberg, Tyskland september 27-29, 2011

Stockholm 23 september: Svenska Agency9 med ledande 3D lösningar för GIS och kartlösningar på internet, annonserar sitt partnerskap med virtualcitySYSTEMS på årets upplaga av Intergeo, den stora europeiska mässan för geografisk information och kartlösningar. Tyska virtualcitySYSTEMS är en ledande systemintegratör med inriktning på 3D stadsmodeller och har levererat många 3D projekt i Tyskland och internationellt. virtualcitySYSTEMS blir återförsäljare av Agency9s 3DMaps plattform och portfölj av webblösningar för 3D geoportal och stadsplanering.

“Marknaden för 3D stadsmodeller har kommit till en ny fas med nya möjligheter. Många organisationer har investerat mycket pengar i 3D data och lasermätningar och vill nu få ut konkret värde av detta. Agency9s webbteknologi möjliggör nya e-tjänster som kan implementeras inom organisationer och för publik kommunikation. Med Agency9s webblösningar kan detta göras tillgängligt för en bred målgrupp via internet” säger Mr. Jung, VD på virtualcitySYSTEMS. (fritt översatt från engelska)

Agency9 3DMaps gör det möjligt att leverera webbaserad 3D-geoportal och visualiseringslösningar i de vanligaste webbläsarna utan behov av att installera specifik programvara. Till skillnad från Google Earth kan kunder med Agency9s lösning helt använda sitt eget data och integrera den i sin existerande IT miljö. Den erbjuder hög prestanda i rendering av 3D och strömmar data effektivt över internet på ett sätt som ger en mycket god användarupplevelse vid visualisering av stora terräng- och stadsmodeller. Med Agency9 3DMaps SDK, paket för utvecklare, erbjuds partners att själva bygga GIS-portaler och e-tjänster för sina kunder.

“Med sin kundbas och erfarenhet av leverans av 3D stadsmodeller till kunder i Europa är virtualcitySYSTEMS en perfekt partner för Agency9. Deras leveranskapacitet och marknadsnärvaro kommer att vara en viktig del i vår expansion i regionen”, säger Håkan Engman försäljningschef på Agency9.

“Vårt partnerprogram med value added resellers (VAR) and OEM partners är en nyckel i vår internationella tillväxtstrategi. Agency9 är mycket nöjda över att inleda detta partnerskap med virtualcitySYSTEMS” säger Khashayar Farmanbar VD på Agency9

På den stora GIS mässan INTERGEO i Nürnberg, Tyskland kommer virtualcitySYSTEMS att demonstrera nya 3D lösningar baserade på Agency9 3Dmaps i Hall 7, Monter 7E83.

• aurorum
  • cityplanner
  • luleå
  • virtualcitysystems