Luleåföretaget NEAVA tar hem miljonaffärer

Telekomföretaget NEAVA med säte på Aurorum Sceicne Park växer så det knakar. Företaget har sedan årsskiftet tagit hem två stora affärer som i förlängningen innebär att man behöver rekrytera ett 15-tal nya medarbetare. Enligt företagets VD Staffan Johansson är affärerna långsiktiga och har affärerna ett sammantaget ordervärde på ca: 20 miljoner kronor.

Sedan årsskiftet har man redan rekryterat tio personer och söker efter fler utvecklare med flerårig erfarenhet från C/C++ programmering och inbyggda system.

Uppdragen som är av typen outsourcing har NEAVA efter gott samarbete och förtroende lyckats ta hem till Luleå vilket innebär att man sitter i egna lokaler och jobbar med kundens system. En lösning som både kunden och NEAVA välkomnar. Staffan Johansson understryker att den typen av lösning är möjlig tack vare goda relationer och ett totalt förtroende från kundens sida.

NEAVA grundades 2001 av Staffan Johansson, Daniel Janok, Stefan Hansson och Bosse Hedemalm. Idag har företaget 42 anställda i bolaget.

För mer information kontakta VD Staffan Johansson på tfn. 076-771 47 46

• Företagsinformation