Svensk 3D kartplattform ersätter Google Earth

Agency9 3DMaps väljs för Schweizisk 3D kartportal

Svensk 3D kartplattform ersätter Google Earth

Stockholm, 2011-12-01 - Agency9, svensk leverantör av webbaserade 3D plattformar och spatiala lösningar, tecknar distributionsavtal med GEOINFO, en framstående Schweizisk systemintegratör. GEOINFO kommer som del av avtalet att utöka sin kartportal i 2D med en 3D karta baserad på Agency9’s lösning 3DMaps. Kartportalen används nu av många kantoner i Schweiz som nu erbjuds köpa den nya 3D tjänsten, istället för Google Earth som förr. GEOINFO presenterar nu sin första kund, Appenzell, som valt att utöka sin webbkarta med 3D (se tjänst 3dgeoportal.rgdi.ch/ktar). GEOINFO blir samtidigt återförsäljare för Agency9 3DMaps och dess applikationer för kartportaler, infrastruktur- och stadsplanering.

-          GEOINFO väljer Agency9 3DMaps efter utvärdering av olika 3D webblösningar, inklusive Google Earth. En av 3DMaps viktigaste styrkor över andra lösningar är att den inte kräver någon specifik plug-in att installeras av slutanvändaren. 3DMaps väljs också för dess prestanda vid hantering av stora terräng- och stadsmodeller samt för dess flexibla utvecklingsmöjligheter, säger Adrian Eichrodt Vice VD på GEOINFO.

Agency9 3DMaps levereras med omfattande funktioner och ett intuitivt utvecklargränssnitt för snabb framtagning av 3D-kartportaler. Agency9 3DMaps är unik genom sin höga 3D-prestanda som kan köras direkt i webbmiljö. Utvecklare av kartportaler kan genom Agency9 3DMaps enkelt visualisera kartor, geografisk- och spatial information.

-          Vi är mycket nöjda över att etablera partnerskap med GEOINFO och att leverera 3DMaps som plattform för deras 3D-kartportal. GEOINFO utökar vår europeiska kundbas genom sin karttjänst och vi ser framemot att jobba med GEOINFO för utökad distribution- och leveranskapacitet i regionen, säger Khashayar Farmanbar, VD på Agency9.

• google earth
  • 3dmaps
  • geoinfo
  • adrian eichrodt