Capgemini utnämnd till ledare i Gartner’s Magic Quadrant for CRM  and Customer Experience Implementation Services

Nyhet -

Capgemini utnämnd till ledare i Gartner’s Magic Quadrant for CRM and Customer Experience Implementation Services

Gartner Magic Quadrant utvärderade 21 fullserviceleverantörer av ett brett utbud av tjänster inom ett stort spektrum av CRM och CX-behov. Capgemini erkändes för sina styrkor, inklusive bred kompetens som integrerar branschkunskap, CX-konsultation, CRM-teknik och analysfunktioner samt för sitt nära samarbete med de största CRM-programvaruleverantörer. Rapporten lyfte också fram att "Capgemini är bäst i situationer som kräver kundspecifik anpassning till lösningar som behöver en kombination av affärs- och teknologikompetens."

Pierre-Yves Glever, Global Lead of Digital Customer Experience hos Capgemini säger:"Vi är stolta över att bli utnämd till Leader in Customer Experience och CRM av Gartner. Vi anser detta vara ett erkännande av vår insats för att bättre hjälpa våra kunder att leverera värde snabbt, både till sina kunder och deras verksamheter. Vi är glada att detta erkänns av Gartner. "

Tryck här för hela rapporten: https://www.capgemini.com/resources/capgemini-named-a-leader-in-magic-quadrant-for-customer-experience-crm-implementation-services/

Om Gartner

Gartner, Magic Quadrant for CRM and Customer Experience Implementation Services, Worldwide, Patrick J. Sullivan, Ed Thompson, 08 January 2018

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.