Capgemini utnämner Anil Agarwal som verkställande direktör

Pressmeddelande   •   Jan 17, 2018 08:00 CET

Anil Agarwal, ny VD på Capgemini

Efter flera år som vice VD för Capgemini i Sverige, och senare som VD i Norge, är Anil Agarwal utsedd till VD för Capgemini i Sverige. Parallellt fortsätter han att agera VD för Capgemini i Norge.

Vi har glädjen att utnämna Anil Agarwal som ny VD för Capgemini i Sverige. Parallellt med sitt ansvar som VD i Norge kommer han nu att leda vår verksamhet i Skandinavien,” säger Olivier Sevillia, Group Executive Board member på Capgemini.

Anil kom till Capgemini 2012 som försäljningschef i Sverige. Sedan dess har han haft olika positioner inom försäljning och ledning. Han ersätter Leendert Venema, som började som VD i Sverige i 2010 och som framgångsrikt har utvecklat Capgeminis verksamhet i både Sverige och Norden. Leendert kommer att fortsätta att arbeta som senior executive på globalt nivå i Capgemini.

Jag vill tacka både Leendert och Anil för deras enastående prestationer när det gäller att bygga vår verksamhet i Norden till en ny nivå. Jag ser framemot att fortsätta arbeta med dem båda i deras nya roller,” fortsätter Sevillia.

Anil Argarwal, kort biografi:
Agarwal har omfattande erfarenhet inom IT-industrin och globala konsultföretag. Agarwal har bott i Sverige i över 18 år och har haft ledande positioner inom Capgemini såväl som andra IT-organisationer. Han har en Bachelor i matematik och en Masterexamen i ekonomi från Indian Institute of Management i Bangalore.

Som en global ledare inom konsult- och tekniktjänster och digital transformation ligger Capgemini i framkant av innovation för att bemöta sina kunders behov inom molntjänster, digitalisering och plattformar. Med hjälp av sitt 50-åriga arv och gedigna branschspecifika kompetens gör Capgemini det möjligt för organisationer att förverkliga sina affärsmål genom en rad olika tjänster, från strategi till operation. Capgemini sätter människorna i fokus och drivs framåt av övertygelsen att teknikens affärsvärde kommer från och genom människor. Bolaget är multikulturellt med 200 000 anställda i över 40 länder. 2016 redovisade Capgemini globala intäkter på 12,5 miljarder euro.

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.