SiteVision bäst i undersökning bland webbplatsansvariga

Publicerings- och portalverktyget SiteVision fungerar bäst av alla publiceringssystem, enligt Sveriges webbplatsansvariga. Det slås fast i Web Service Awards årliga undersökning av Sveriges webbplatser. Det är tredje undersökningen i rad där SiteVision placerar sig på första plats i rankningen.

- Det är otroligt roligt att vi får det här resultatet, säger Anders Korsvall, delägare och en av SiteVision AB:s grundare. Vi arbetar ständigt på att bli bättre, inte minst när det gäller produktutveckling, support och utbildning, så det här känns som en bra uppmuntran.

Det är företaget Web Service Award som har genomfört undersökningen bland 624 webbplatsansvariga på företag, statliga myndigheter, kommuner, landsting och organisationer. 85 procent av de som hade SiteVision som publiceringsverktyg svarade att de har ett väl fungerande system. I genomsnitt för alla olika system angav 66 procent att de hade ett väl fungerande publiceringsverktyg. 15 procent var generellt negativa till hur deras publiceringsverktyg fungerar. Motsvarande siffra förSiteVision var 2 procent, vilket också det är det bästa resultatet.

Här kan man beställa undersökningen från Web Service Award: http://www.webserviceaward.com/

SiteVision bildades 2002 och är ett svenskt produktföretag som utvecklar en plattform för portalintegration och webbpublicering (CMS). Företaget driver sin verksamhet från Örebro och har idag mer än 250 kunder med över tusen webbplatser i Norden. Till kunderna hör företag, myndigheter och organisationer, samt över 100 svenska kommuner.

SiteVision hette tidigare Senselogic.

Läs mer på http://www.sitevision.se.