SiteVision inleder samarbete med O-Ringen

Världens största orienteringstävling O-Ringen har byggt sin nya webbplats med hjälp av SiteVision. Det nya webbpubliceringssystemet gör det möjligt att bland annat följa flöden från sociala medier som Twitter under tävlingarna, som hålls den 24 till den 30 juli.

Det svenska företaget SiteVision AB utvecklar och säljer det ledande portal- och webbpubliceringsverktyget med samma namn.

- Vi får nu en mer lättarbetad webbplats, med ett modernt snitt, som helt klart underlättar när vi vill kommunicera med besökarna, säger O-Ringens marknadschef Mark Balieu.

- Vi ser samarbetet med O-Ringen som ett långsiktigt engagemang, där vi ger O-Ringen tillgång till en modern webbplatform att utvecklas med, säger Anders Korsvall, delägare och en av grundarna till det örebrobaserade företaget SiteVision.

Under O-Ringen kommer besökarna på oringen.se att bland annat kunna se live-flöden från sociala medier, som exempelvis Twitter, samt skicka digitala vykort från O-Ringen till nära och kära runt om i världen.

Läs mer om SiteVision AB på www.sitevision.se. O-Ringens hemsida finns på www.oringen.se.

Kontakta oss gärna för mer information:

SiteVision AB

Anders Korsvall, delägare och en av grundarna av SiteVision AB, 019-173032,

anders.korsvall@sitevision.se

O-Ringen Örebro 2010

Lasse Lundberg, informationschef O-Ringen, 070-1725671, lasse.lundberg@oringen.se

Mark Baljeu, marknadschef O-Ringen, 070-6268655, mark.baljeu@oringen.se

Regioner

SiteVision bildades 2002 och är ett svenskt produktföretag som utvecklar en plattform för portalintegration och webbpublicering (CMS). Företaget driver sin verksamhet från Örebro och har idag mer än 250 kunder med över tusen webbplatser i Norden. Till kunderna hör företag, myndigheter och organisationer, samt över 100 svenska kommuner.

Bland kunderna finns Kungahuset, Skatteverket, Securitas Direct, Arbetsförmedlingen, Malmö stad och TaxiKurir.

SiteVision hette tidigare Senselogic.

Läs mer på http://www.sitevision.se.

Anders Korsvall

Presskontakt VD +46 (0)70-568 78 46

Sveriges mest enkla och omtyckta CMS

Sitevision är ett CMS som gör det enkelt att skapa och uppdatera digitala arbetsplatser, intranät och webbplatser. Våra kunder får rätt verktyg och tid över till att boosta medarbetarengagemang, produktivitet och konverteringar. Sitevision har marknadens mest nöjda kunder sedan 2009 enligt det oberoende analysföretaget Web Service Award. Bland kunderna finns Scania, Skatteverket, Telenor och Malmö stad.

Sitevision
Drottninggatan 18A