Två av de nominerade ljudböckerna kommer från StorySide!

Idag tillkännages de 7 ljudböcker som nomineras till Stora ljudbokspriset 2012, Storyside har givit ut inte mindre än två av ljudböckerna, Minnet av en smutsig ängel av Henning Mankell och Felicia försvann av Felicia Feldt. Ljudböckerna är inlästa av Angela Kovács och Julia Dufvenius.

- Det är helt fantastiskt, säger Helena Gustafsson, vd StorySide, Angela Kovács är en av de absolut mest profesionella uppläsare vi arbetat med och det är glädjande att en av hennes inläsningar uppmärksammas på detta sätt, att det är i kombination med Henning Mankell är inte förvånande, han är en av Sveriges bästa författare och vi är oerhört stolta över att han har valt Storyside som ljudboksförlag. Vi är inte heller förvånade, fortsätter Helena, över att Julia Dufvenius tolkning av Felicia Kreuger Feldts bok blev nominerad, det räcker att lyssna på ett litet stycke ur den ljudboken för att förstå att den är magisk.

För båda produktionerna står studion Visuellt ljud, en av Sveriges mest erfarna ljudboksstudios.

Felicia försvann av Felicia Feldt i uppläsning av Julia Dufvenius
Felicia försvann är en självupplevd berättelse om en uppväxt som ger en ny dimension till en redan berättad historia. Uppläsningen är skör-stark vilket stämmer så väl in med berättelsen. Resultatet blir en poetisk betraktelse i dagboksformat.

Minnet av en smutsig ängel av Henning Mankell i uppläsning av Angela Kovács
Minnet av en smutsig ängel är en komplex historia om förtryckta och förtryckare och deras verklighet. En annorlunda och otrolig berättelse som genom sina osannolika händelser tar oss med på en resa. Berättelsen är färgstark och överraskande och tack var uppläsarens sätt att bli huvudpersonen kryper den in under skinnet på lyssnaren.

För recensionsex på ljudböckerna, kontakta Gabriela Blümle.