Mr Va Bene avlade maiden

Nyhet   •   Mar 18, 2015 07:54 CET

Gerry Koermans Mr Va Bene gjorde ett fint lopp på Färjestad då han tillsammans med Björn Goop vann ett lunchlopp. Björn kom igenom bra från start och fick positionen utvändigt ledaren. Det var inget som bekymrade Mr Va Bene och 400 kvar hade han knäckt ledaren. Segermarginalen var en hals och segertiden fina 1.17,3/2140. Det är Stall Gerry som äger och Gerry Korman som äger. Segern var värd 17 000 kronor.

Josefine Ivehags Quand Venez Vous tog första segern i Åbyregi när stoet vann ett lopp tillsammans med Carl Johan Jepson. Jepson tryckte sig tidigt till ledningen och fick dämpa tempot något. Via 1.14,3 sista 500 gick Quand Venez Vous enkelt undan och tog karriärens femte seger i den fyrtiofjärde starten. Josefine Ivehag tränar hästen, som hon äger ihop med AB Goa Vänner.

Kommentarer (0)

Kommentera