Ett symboliskt handslag ägde rum den 2 april 2019 mellan Sernekes arbetschef Christoffer Sundin efter att avtalet för stamrenovering i kvarteret Guldvingen signerats. I bakgrunden syns några av höghusen som ska renoveras inom projektet.

Eidar och Serneke tecknar stort renoveringsavtal för kvarteret Guldvingen

Tisdagen den 2 april 2019 signerades avtalet för renoveringen i kvarteret Guldvingen av AB Eidar, Trollhättans Bostadsbolag och Serneke som blir totalentreprenör för projektet.

Entreprenadavtalet avser etapp 1 där 150 av kvarterets lägenheter ingår och omfattar renovering av avloppsstammar, ytskikt i badrum/WC, kök, fönster, ventilation och el. Dessutom ska fasader tvättas och målas och utemiljön rustas upp.

Renoveringen startar i sommar och pågår till januari 2021.

För mer information, kontakta:

Urban Blom, vd AB Eidar Trollhättans Bostadsbolag 0520-877 12 urban.blom@eidar.se

Stefan Jansson, Fastighetsutvecklingschef AB Eidar Trollhättans Bostadsbolag, 0520-877 31 stefan.jansson@eidar.se