Hässelby Blommor rekryterar ny Servicechef från Coor

Hässelby Blommor har efter en relativt snabb sökprocess rekryterat Susanne Nordstedt till rollen som Servicechef. Susanne har en lång bakgrund inom servicesektorn och har under de senaste sex åren arbetat på facility management-företaget Coor. I sin senaste position var hon sitechef för ett av Coors servicekontrakt i Stockholmsområdet, med personalansvar för runt 30 personer.

Susanne kommer att ingå i företagets ledningsgrupp och påbörjade sin första arbetsdag den 7 januari 2015.

- Det som attraherade mig till Hässelby Blommor var möjligheten att få arbeta med ett företag som verkligen är ledande i sin bransch. Hässelby Blommor fyller ju 100 år i år och jag tilltalas så klart av det långsiktiga förhållningssättet till kundrelationerna och kvalitetstänket. Det ska bli roligt att bidra till att göra företaget framgångsrikt även i framtiden, säger Susanne.

Företagets VD Erik Utas kommenterar rekryteringen:

- Vi är oerhört glada att Susanne valt att ta sitt nästa steg i karriären hos oss på Hässelby Blommor. Hon har en gedigen servicebakgrund och även en mycket stark track-record från Coor, där hon bevisat sig som ledare och uppnått imponerade resultat. Hennes personlighet och värderingar är också en perfekt matchning med Hässelby Blommor, säger Erik.

• rekrytering

Hässelby Blommor är ett familjeägt företag med en historia som utvecklats i ett sekel och under fyra generationer. Företaget har sin bas i Järfälla, sysselsätter idag 36 anställda och är i Sverige ensamt om att kunna erbjuda in-house lösningar för i princip alla behov som företag och organisationer har av gröna växter, träd och blomsterdekorationer.

Företaget är helt inriktat på företagskunder och är en ledande leverantör av växtinredning till kontorslokaler och offentliga miljöer, men även av blomsterdekorationer till stora evenemang, mässor och andra företagsevent. Företaget är också störst när det gäller säsongsuthyrning av träd, växter och blomsterarrangemang till hotell, restauranger och andra utomhusmiljöer.

www.hasselbyblommor.se